Sportieve ambassadeurs maken een punt van nul

Sportverenigingen zetten zich al jarenlang in voor verkeersveiligheid. Tijdens de campagne ‘BOB in de sportkantine’ roepen ze hun leden op om nuchter achter het stuur te stappen. Maar er zijn meer thema’s van belang, zoals veilig fietsen en veilig vervoer van en naar wedstrijden. Daarom is de invulling van de campagne dit jaar vernieuwd. Én veel clubs beginnen officieel als ambassadeur.

BOB-campagne blijft populair

‘BOB in de sportkantine’ draait elk jaar in Zuid-Holland, afwisselend in het zuidelijke en noordelijke deel van de provincie. Dit jaar is het zuiden aan de beurt. Honderden clubs ontvangen een BOB-campagneteam tijdens een wedstrijddag, plaatsen een BOB-sponsorbord langs de velden of volgen met hun barmedewerkers een Instructie Verantwoord Alcoholgebruik.

Zichtbaar op de fiets

Een ander belangrijk thema is zichtbaarheid op de fiets. Clubs kunnen dit jaar materialen bestellen bij het ROV Zuid-Holland om aandacht voor fietsverlichting te vragen. Van posters tot een krijtset, waarmee clubs de tekst “Zet je licht aan!” op de stoep kunnen krijten.

Veel sportclubs ambassadeur

In de mailing met het campagneaanbod vroegen we aan de clubs of zij interesse hadden in het ambassadeurschap voor verkeersveiligheid. Tientallen verenigingen hebben zich hiervoor aangemeld. Benieuwd naar deze nieuwe, sportieve ambassadeurs? Ze stellen zich voor op deze pagina.

Sporters in tv-commercials

“Fietsverlichting aan, bij mezelf en bij de kids, ik let erop. Zo maak ik een punt van nul!”, vertelt een coach van voetbalclub Klein Maar Dapper (KMD) uit Wateringen. Samen met drie jeugdspelers speelt hij de hoofdrol in de tv-commercial ‘Fietsverlichting AAN’. Jeugdspelers van de Rotterdamse Korfbal­vereniging OZC spelen in de commercial ‘MONO ook op de fiets!’ Beide commercials zijn de hele winter te zien op RTV Rijnmond en RTV West.

Deel dit artikel: